مکمل بدنسازی، ورزشی

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان مکمل هایی هست که نه تنها انرژی کافی افراد مبتدی را تامین میکنند، در عضله سازی هم نیز به انها کمک میکند. افراد معمولا زمانی که برای بار اول میخواهند بدنسازی را استارت یا (شروع) کنند، به طرز عجیبی این افراد برای رسیدن به  اندام ایده آل خود،خیلی مشتاق و برعکس بی حوصله هستند . در ادامه مکمل های عالی برای افراد مبتدی را معرفی میکنیم . همراه باشید با ما.

 

مکمل BCAA

مکمل BCAA یکی از مکمل هایی است که معمولا افراد آماتور استفاده میکنند.این مکمل به دلیل محتویاتی که دارد،به این افراد کمک میکند که با سرعت بهتر و بیشتری عضله سازی صورت بگیرد و در عین حال بافت چربی را کاهش دهد.بعد از مکمل کراتین،این مکمل بیشترین طرفدار را به خود جذب کرده است .بهترین زمان استفاده از این مکمل قبل از تمرین یا بعد از وعده غذایی است،چون جذب این مکمل بعد از وعده های غذایی کندتر میشه و زمان بیشتری در عضلات میماند.

 

مکمل پروتئین وی

مکمل وی  یک نوع مکملی هست که هر ورزشکار مبتدی به آن نیاز دارد.این پودر پروتئین آب پنیر است که پروتئینی هست که سریع هضم میشود و آمینو اسید های لازم را در قبل از تمرین و بعد از آن فراهم میکند.این مکمل اب پنیر یکی از بهترین مکمل های برای افراد مبتدی است.

 

مکمل کربوهیدرات

مکمل کربوهیدرات منبعی مهم و اصلی در بدن است که وظیه ان تامین انرژی مورد نیاز بدن هر انسانی هست و بدن،کربوهیدرات هارو به مولکول های گلوکز تجزیه میکنند که از طریق سلول ها جذب میشود و انرژی کافی را دریافت میکند. به همین دلیل مکمل کربوهیدرات برای افراد مبتدی مناسب  است.بهتر است این مکمل قبل از تمرین مصرف شود تا انرژی لازم را دریافت کنید.

 

قرص کافئین

استفاده از قرص کافئین علاوه براینکه باعث افزایش انرژی میشود،احساس خستگی و درد را هم نیز کاهش میدهد.وقتی که تمرین میکنید بدن شما به انرژی زیادی نیاز دارد.این انرژی در گلیکوژن در دسترس است و به صورت کربوهیدرات ذخیره میشود. کافئین به دلیل افزایش چربی  به عنوان سوخت،سرعت گلیکوژن را کاهش میدهد،زیرا کافئین با افزایش چربی به عنوان یک سوخت سرعت گلیکوژن را کاهش میدهد و این قرص کافئین چون در انجام تمرین های قدرتی و هم چربی سوزی کمک میکند،جزو بهترین مکمل ها برای افراد مبتدی است.

انواع فرم بدنی

نکته اصلی در استفاده از مکمل های توجه به فرم بدنی است.هرفرد به دلیل وراژت و بسیاری از عوامل دیگر ساختار و فرم بدنی خاص دارد.فرم بدنی افراد به سه دسته تقسیم میشود:

1.اکتومورف :

این فرم بدنی لاغر است و برای بالا بردن وزن مشکل دارد.

اگر که شما این نوع فرم بدنی را دارید،باید پروتئین فراوان بخورید .فرم بدن لاغر در دریافت مواد مغذی بهتر عمل میکند،زیرا به عنوان چربی ته نشین نمیکند و برعکس ،عضلات را میسازد.اگردر کل روز 5 الی 6 وعده غذایی را با فاصله های درست ومنظم میل نکنید،انگار که برای افزایش وزن تلاشی ندارید.حتما سعی کنید که صبحانه،ناهار،شام و 2یا 3 میان وعده بین وعده های اصلی  میل شود.مکمل های مناسب این افراد گلوتامین و گینر است که در عضله سازی و افزایش وزن کمک میکند.

 

2.اندومورف:

این فرم بدنی برعکس فرم بدنی اکتومورف است،زیرا این فرم بدنی به طور طبیعی چاق است و کاملا راحت اضافه وزن میکند و به سختی هم وزن کم میکنند.این افراد باید به اندازه مناسب غذا بخورند و کربوهیدرات کم مصرف کنند. پ%