مکمل ورزشی

مناسب ترین مکمل های بدنسازی

مناسب ترین مکمل های بدنسازی

عضله سازی فقط با ورزش امکان پذیر نیست. برای عضله سازی به یک رژیم غذایی سالم و ورزش نیاز دارید. تغذیه و ورزش مکمل یکدیگر هستند و باید با هم استفاده شوند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند باید مواد مغذی مانند ویتامین یا پروتئین را از غذا دریافت کنند.متوجه باشید که هر مکملی متناسب با بدن خود فرد است.

مکمل‌ بدنسازی نیز سرشار از مواد مغذی هستند و پروتئین‌ها و ویتامین‌های مختلفی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهند. برخلاف تصور عموم، مصرف صحیح مکمل های ورزشی به بدن شما آسیبی نمی رساند. ملاک اصلیِ انتخاب مکمل بدنسازی تشخیص مربی بدنسازی سازی شما پس از بررسی توده بدنی شما است.

مکمل بدنسازی چیست ؟

مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل های بدنسازی گاهی اوقات مکمل های غذایی نامیده می شوند. این داروها متفاوت هستند و به آرامی روی بدن تأثیر می گذارند. بنابراین ورزشکارانی که به طور مداوم تمرین می کنند می توانند از مکمل های بدنسازی بدون مصرف دارو برای عضله سازی و کاهش مصرف بدن استفاده کنند.

مکمل بدنسازی یک مکمل غذایی است که برای ورزشکاران و بدنسازانی که می خواهند عضله سازی کنند ساخنه شده است . در عین حال، این مکمل های غذایی باعث افزایش وزن و تقویت عضله سازی می شوند. آنها همچنین محتوای چربی را کاهش می دهند. همچنین قدرت بدنی را افزایش می دهد و حرکات ورزشی را آسان می کند.

مکمل های بدنسازی به دو شکل اصلی و فرعی عرضه می شوند. مهم ترین مکمل های غذایی برای همه قابل استفاده است و فقط در دوز متفاوت هستند. این مکمل ها شامل مکمل های پروتئینی (به عنوان مثال کربوهیدرات ها یا پروتئین وی)، مکمل های کراتین، مکمل های امینو اسید و مکمل های گلوتامین هستند. اگر فردی به دلیل تمرین نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی نیز داشته باشد، آنها نیز جزو آماده سازی اصلی بدنسازی قرار می گیرند. استفاده از این مکمل ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، مکمل های کراتین برای متابولیسم و ​​مکمل های امینواسید برای عضله سازی استفاده می شود.

انواع مکمل بدنسازی

انواع مکمل های بدنسازی

مکمل  بدنسازی شامل پروتئین وی، گینر، BCAA، کراتین، گلوتامین، اسیدهای آمینه، ال آرژنین، ال کارنیتین، کربوهیدرات ها، کافئین، CLA، پمپ، HMB، کازئین و فیبر می باشد.

مکمل بدنسازی پروتئین وی

مکمل بدنسازی پروتئین وی

 پروتئین وی تامین کننده آن منبعی از اسیدهای آمینه و سایر ترکیبات مغذی مفید برای بدن است. پروتئین وی  به سرعت جذب بدن می شود و به شما این امکان را می دهد که به حجم اضافه کنید و خود را تقویت کنید. علاوه بر این، مکمل غذایی آن برای افزایش قدرت، عضله سازی و التیام بدن از طریق درمان استفاده می شود. پروتئین وی انواع مختلفی دارد و به سه نوع اصلی تقسیم می شوند. از جمله انواع پروتئین وی می‌توان به پروتئین وی کنستانتره، پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی هیدرولیز اشاره کرد.

دوز توصیه شده: بسیاری از مردم تعجب می کنند که چه مقدار پروتئین باید روزانه مصرف کنند. اگر فردی فعال هستید که به دنبال عضله سازی هستید، 0.5 تا 0.9 گرم پروتئین به ازای هر گرم (1.2 تا 2.0 گرم در هر کیلوگرم) از وزن بدن ممکن است بهترین باشد.

مکمل  بدنسازی گینر

مکمل بدنسازی گینر

گینر یا مس گینر حاوی حدود 20% و 80% کربوهیدرات است. همچنین برجسته تر می شود و باعث افزایش وزن در افراد لاغر می شود. مکمل گینر برای کسانی است که نمی توانند کربوهیدرات کافی برای افزایش وزن و رشد مصرف کنند. گینر نه تنها حجم توده عضلانی را افزایش می دهد، بلکه تاثیر آن را بر بدن نیز افزایش می دهد. گاهی اوقات ترکیبات پودر گینر علاوه بر کربوهیدرات و مصرف حاوی مواد معدنی و ویتامین ها نیز می باشد.

مکمل بدنسازی آمینو اسید

مکمل آمینو اسید

به بیان ساده، آمینو اسید ها بلوک سازنده پروتئین ها است. اسیدهای آمینه که در درجه اول به عنوان بلوک های سازنده پروتئین ها شناخته می شوند، ترکیباتی هستند که نقش بسیار مهمی در بدن شما دارند. استفاده از مکمل های ورزشی خوب و اسیدهای آمینه برای ورزشکاران و بدنسازانی که برای داشتن بدنی سالم و متناسب تلاش می کنند، کار خطرناکی است.

 

مکمل بدنسازی پری هورمون

مکمل بدنسازی پری هورمون ( pre hormone )از جمله مکمل هایی است که استفاده از آن این روزها مورد توجه قرار گرفته است. مواد موثره ای که در این مکمل وجود دارند به افراد کمک می کنند بتوانند به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنند. بهتر است بدانید برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف این مکمل ها بدست بیاورید، باید به مراکز معتبر از جمله داروخانه ها مراجعه کنید. زیرا در صورتی که از مکمل های نامعتبر استفاده کنید، ممکن است مواد نامناسبی که در آنها وجود دارند به بدن شما آسیب وارد کند.

تمامی مکمل هایی که به عنوان مکمل بدنسازی پری هورمون در داروخانه ها به فروش می رسند دارای مجوزهای لازم هستند و این مجوزها را از سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو کسب کرده اند. در نتیجه شما می توانید با مصرف آنها به نتایج قابل قبولی برسید و این مسئله بسیار ارزشمند است.

مکمل بدنسازی کراتین

مکمل بدنسازی کراتین

کراتین یک ماده‌ی مفید موجود در بدن است. بدن به‌طور طبیعی دو درصد مواد کراتینی تولید می‌کند؛ اما استفاده از کراتین بیشتر برای افزایش حجم عضلات و عضله‌سازی نیاز است. وظیفه کراتین تولید انرژی برای سلول‌ها و بافت عضلانی بدن حین ورزش‌های سنگین و سخت است.

کراتین از نظر شیمیایی شباهت زیادی به آمینواسیدها دارد و از آرژنین و گلیسین آزاد می‌شود. امروزه این ماده به‌صورت مکمل خوراکی برای افراد بدنساز به منظور عضله‌سازی و افزایش انرژی تولید می‌شود.

دوز توصیه شده: سریعترین راه برای افزایش ذخایر کراتین عضلانی مصرف 20 گرم در روز به مدت 5 تا 7 روز و به دنبال آن دوز نگهدارنده استاندارد 5 گرم در روز است. با این حال، دوز کمتر 5 گرم در طول 28 روز همچنین باعث افزایش ذخایر کراتین بدون ایجاد افزایش وزن شد.

مکمل بدنسازی BCAA

مکمل بدنسازی BCAA

معرفی مکمل های بدنسازی بی سی ای ای  نوع دیگری از مکمل های بدنسازی است. این مکمل غذایی در ترکیبات و نسبت های مختلف موجود است. این ترکیبات عبارتند از: لوسین، ایزولوسین و والین. نسبت این مواد بسته به برند و ترکیب متفاوت است. از آنجایی که لوسین در سنتز پروتئین موثر است. در نهایت مکمل بدنسازی BCAA باعث رشد عضلات اسکلتی می شود.

مکمل های بی سی ای ای اغلب برای بهبود رشد عضلات و عملکرد ورزشی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند به کاهش وزن و کاهش خستگی بعد از ورزش کمک کنند.

مکمل بدنسازی گلوتامین

 

 

مکمل بدنسازی گلوتامین

گلوتامین یک اسید آمینه است. آمینو اسیدها مولکول هایی هستند که نقش های زیادی در بدن دارند. هدف اصلی هر یک از آنها این است که به عنوان بلوک های سازنده پروتئین ها عمل کنند. پروتئین ها برای اندام ها بسیار مهم هستند. آنها همچنین عملکردهای دیگری مانند انتقال مواد از طریق خون و مبارزه با ویروس ها و باکتری های مضر دارند.

گلوماتین به دو شکل وجود دارد: L-گلوتامین، D-گلوتامین، این دو تقریباً یکسان هستند و فقط آرایش مولکولی کمی متفاوتی دارند.

دوز توصیه شده : 20 یا 30 گرم در روز، مصرف 10 گرم بعد از تمرین

 مکمل بدنسازی HMB

 مکمل بدنسازی HMB

قرص اچ ام بی باعث تقویت عملکرد عضله‌ها و افزایش حجم بدن برای بدنسازان و ورزشکاران می شود. این مکمل بدنسازی از تجزیه بافت عضلانی در حین انجام حرکات بدنسازی و ورزشی جلوگیری می‌کند.

این مکمل نتیجه تحقیقات دانشمندان و متخصصان روی لوسین است. نام این مکمل مخفف بتا-هیدروکسی بتا-متیل بوتیریک بوده و یک «متابولیت آمینو اسید لوسین» است. لوسین روی سنتز پروتئین، سطح گلوکز خون و ریکاوری عضلات تأثیرگذار است.

 مکمل بدنسازی کازئین

 مکمل بدنسازی کازئین

کازئین، یک پروتئین باکیفیت و در‌دسترس و از مکمل‌های محبوب بدنسازان برای عضله‌سازی است. کازئین شامل بخش زیادی از پروتئین موردنیاز روزانه ورزشکاران می‌شود.

پودر پروتئینی کازئین که ورزشکاران مصرف می‌کنند، همان کازئین شیر است که از شیر برای تولید مکمل، جدا می‌شود و به‌صورت پودر درمی‌آید. همچنین به‌عنوان یک مکمل پروتئینی، طیف کاملی از اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ریکاوری پس از ورزش و تقویت قدرت را به عضلات ما می‌رساند؛ همچنین هضم این مکمل آسان و سریع است.

7 مورد که به عضله سازی سریع کمک می کند

 1-خوردن صبحانه
2-هر سه ساعت یکبار تغذیه بخورید.
3-خوردن پروتئین با هر وعده غذایی
4-خوردن میوه و سبزیجات با هر وعده غذایی
5-خوردن کربوهیدرات بعد از تمرین
6-خوردن چربی های سالم
7-نوشیدن آب

عوارض مکمل بدنسازی

مکمل‌های بدنسازی می‌تواند عوارض مختلفی برای شما داشته باشد و گاهی آسیب جدی به بدن وارد کند؛ از جمله:

  • سرکوب نظم طبیعی تستوسترون در بدن
  • رشد غیرطبیعی سینه در مردان که به نام ژنیکوماستی شناخته می‌شود؛
  • سطوح بالای کلسترول که منجر به حملات قلبی و سکته مغزی می‌شود؛
  • آسیب دیدن کبد و کلیه؛
  • ایجاد مشکلات قلبی؛
  • تمایلات غیرطبیعی انعقاد؛
  • کاهش کلسترول خوب؛
  • کوتاهی قد در نوجوانان؛
  • ایجاد عفونت؛
  • افزایش گلوکز خون؛
  • ایجاد آکنه و پوست چرب؛
  • تعداد کم اسپرم در مردان؛
  • ظهور ویژگی‌های مردانه در زنان و ایجاد مشکلات جنسی در زندگی؛
  • اختلالات روانی و ایجاد وابستگی در محصولاتی که حاوی مواد تقلبی و نامناسب هستند.

عوارض مکمل بدنسازی برای زنان

علاوه بر موارد فوق، مکمل های بدنسازی می توانند مشکلات زیر را در زنان ایجاد کنند:

·         مردانه شدن صدا

·         ریزش مو و رشد بیش از حد مو در صورت و بدن

·         آکنه و پوست چرب

·         مشکلات ناباروری و بی نظمی قاعدگی

 

توجه: به مکمل های مختلف باشگاه که بدون نسخه آنلاین فروخته می شوند اعتماد نکنید. ممکن است حاوی ترکیبات خطرناکی برای

سلامت بدن باشند. گاهی اوقات داروها یا هورمون ها حتی به طور مستقیم در یک مکمل غذایی استفاده می شوند.

 

گران ترین مکمل بدنسازی

 

مکمل‌ها محبوبیت زیادی بین ورزشکاران داشته و با هدف عضله سازی، افزایش قدرت و عملکرد بدنی استفاده می‌شوند. هر مکمل بسته به ترکیبات، مقدار یا تعداد و برند تولید کننده قیمت متفاوتی خواهد داشت که این معیار هنگام خرید یک مکمل اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از آنجایی که بخشی از مکمل‌های موجود در بازار، وارداتی هستند قیمت آن‌ها بسته به مکمل‌های دیگر گران‌تر بوده و معمولا تاثیر پذیری بهتری هم دارند.

گران ترین مکمل بدنسازی کدام است ؟

 

پودر دلیشس وی کیو ان تی

 

پودر دلیشس وی کیوان به بدنسازان کمک می کند تا با تامین پروتئین های لازم بدن، توده عضلانی بیشتری بسازند و ماهیچه های قدیمی را حفظ کنند. این مکمل غذایی نه تنها تاثیر بسیار خوبی بر سلامت و عملکرد بدن دارد، بلکه طعم بسیار خوبی نیز دارد و در ترکیبات خود قندی وجود ندارد. ترکیبات پودر لذیذ این مکمل به شکلی است که علاوه بر عضله سازی، بازسازی عضلات را پس از تمرینات ورزشی فشرده نیز تسریع می کند. علاوه بر این، با افزایش سطح انرژی بدن، فرصت انجام تمرینات بیشتر را فراهم می کند.

 

پودر ایزو وی ژن استار

پودر ایزو وی ژن استار برای تامین پروتئین های مورد نیاز بدن در طول بدنسازی می توانید از مکمل غذایی Gene Star ISOV به صورت پودر استفاده کنید که کمبود پروتئین بدن را پر کرده و به طور موثر توده عضلانی را افزایش می دهد. این خالص ترین مکمل پروتئین وی موجود در بازار است و حاوی 90 درصد پروتئین ایزوله است. پودر ایزو وی ژن استارعلاوه بر پروتئین، سرشار از اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که نقش کلیدی در ساخت و حفظ عضلات دارند. آنزیم های ویژه به کار رفته در این مکمل غذایی هضم سریعتر و بهتر مکمل غذایی را تضمین کرده و اثربخشی آن را تضمین می کند.

 

وی پروتئین ایزوله ساپلند نوتریشن 2270 گرم

 

وی پروتئین ایزوله ساپلند نوتریشن 2270 گرم کیفیت بالایی دارد و کارایی آن ثابت شده است. با مصرف این مکمل غذایی نیاز بدن به انواع پروتئین ها و کربوهیدرات ها را برطرف کرده و آمینو اسیدهای ضروری بدن خود را تامین می کنید. برای استفاده از پودر وی پروتئین ایزوله ساپلند نوتریشن 2270 گرم کافی است آن را با آب یا شیر مخلوط کرده و بنوشید.

 

پودر پروتئین وی 100 درصد کاله

 

پودر پروتئین وی 100 درصد کاله پرو 1800 گرم اولین مکمل ورزشی تولید شده توسط این شرکت می باشد. پروتئین وی کاله با 74 درصد پروتئین وی غلیظ و 9 درصد کربوهیدرات یک مکمل ورزشی بسیار مناسب برای رشد و افزایش توده عضلانی است. این مکمل ورزشی برای افرادی مناسب است که در مرحله رژیم غذایی یا عضله سازی هستند و میزان کربوهیدرات را در بدن خود به حداقل رسانده اند. کمبود لاکتوز از دیگر فواید این پروتئین وی ایرانی است که ورزشکارانی که به شیر حساسیت دارند می توانند از آن استفاده کنند. پروتئین وی که امروزه در بین ورزشکاران بسیار محبوب است، تنها پروتئین وی نیست. این ترکیب پس از جداسازی در طی فرآیند پنیرسازی، دچار تغییراتی در چرخه تولید خود می شود و در نهایت به مایع یا پودری برای تولید میله های پروتئینی تبدیل می شود. پروتئین وی در افزایش قدرت عضلات، افزایش حجم آنها و از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی بدن موثر است. پروتئین وی به خودی خود طعم خوبی ندارد، بنابراین معمولاً طعم دار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *